dilluns, 27 de març del 2017

Valldoreix, ermita de la Salut, Puig Madrona i Escletxes d'El Papiol

Excursió circular que sortint de Valldoreix ens porta a la bonica ermita de la Mare de Déu de la Salut i tot seguit al puig Madrona amb molt bones vistes sobre el conglomerat de municipis i vies de comunicació que envolten Barcelona, baixarem pel vessant oposat i ens aproparem al municipi d'el Papiol per passar i observar l'indret anomenat "les Escletxes" que és un estret i curt pas entre roques, i tot seguit tornarem a guanyar alçada per a situar-nos al capdamunt de la carena amb el turó de la Pineda indret amb molt bona vista amb un primer pla del Tibidabo i la torre de Collserola, durant una estona anirem planejant per la carena amb molt bones vistes del Montseny (nevat en aquest cas) i la Mola de Sant Llorenç del Munt amb la Castellassa de Can Torres ben destacada a la dreta.
Hi ha un moment arribant a el Papiol on he marcat un punt d'interès una mica llarg: "Gir a l'esquerra. Però millor girar a la dreta i seguir la pista", és degut a que em vaig trobar amb un reixat que impedia el pas i en lloc de tornar endarrere i seguir per la pista vaig optar per pujar per un corriol que semblava que resseguia el reixat i tornava a la pista, però no va ser aixi i el corriol portava novament a l'ermita de la Salut. Si seguiu el camí correcte fareu un km menys i cent metres de desnivell menys!
També és cert que si no voleu passar per les Escletxes, aquest corriol us porta a l'ermita i novament a Valldoreix.
HORARIS::
de Valldoreix a l'ermita de la Salut: 30mn
de l'ermita al puig Madrona: 10mn
del puig Madrona a les Escletxes (amb volta inclosa): 1h 35mn
de les Escletxes al turó de la Pineda: 25mn
del turó a Valldoreix: 35mn
També podeu seguir aquest itinerari i veure el mapa i la gràfica a:
Wikiloc - ruta Valldoreix, ermita de la Salut, Puig Madrona i Escletxes d'El Papiol - Valldoreix, Catalunya (España)- GPS track