dilluns, 27 de febrer del 2017

Sant Marti d'Ogassa, Taga i puig d'Estela

Sant Martí d'Ogassa

el Puigmal

al fons el puig d'Estela

al fons el Taga

arribant al puig d'Estela

Pica del Canigó

Típica excursió des de l'ermita de Sant Martí d'Ogassa a la portella d'Ogassa i d'allí a l'esquerra al Taga i a la dreta al puig d'Estela.
Per arribar a l'ermita ens hem de situar al municipi d'Ogassa i seguir la carretera.
Arribarem a una desviació i hem d'anar a l'esquerra fins arribar al petit aparcament que hi ha al costat mateix de la bonica ermita de Sant Martí.
Excursió fàcil, però de fort desnivell. El camí és molt ben marcat i està senyalitzat amb dos cercles de color blanc i verd.
He marcat aquesta excursió com a fàcil, però el desnivell és fort doncs de l'ermita al Taga hi ha uns 600 metres de desnivell que es pugen en tan sols 1h 30mn.
Fins la portella d'Ogassa l´únic replà que trobarem serà el pla on hi ha una font amb un abeurador. Després tot pujada fins la Portella. Allí se'ns obrirà la panoràmica al vessant nord amb el poble de Pardines als nostres peus i tota la serralada pirinenca des del Canigó al Puigmal.
Girarem a l'esquerra i seguint el llom de la muntanya guanyarem els 200 metres de desnivell que encara en falten fins el cim del Taga.
Dalt del cim gaudirem d'una extensíssima panoràmica de tot el Pirineu Gironí, destacant la silueta del Pedraforca, Montserrat, el Montseny, Puigsacalm, Comanegra, Bassegoda a part de la mencionada anteriorment.
Tornarem a la Portella d'Ogassa i seguirem el carenar; primer passarem per una segona portella (que és la que agafarem per baixar) i després d'una pujada una mica forta la carena es torna plana i arribarem al Puig de Coma d'Olla; cim secundari però amb molt bona vista.
Seguirem el carenar que aviat s'estreny fins arribar als rasos del Puig d'Estela on una monumental fita, molt visible des de tot el recorregut, ens donarà la benvinguda.
Nova gran panoràmica, Pardines, Ripoll, Sant. Joan de les Abadesses, resten als nostres peus.
Tornarem sobre els nostres passos, si no volem tornar a pujar al Puig de Coma d'Olla, podem flanquejar-lo per la dreta o per l'esquerra; en aquesta ocasió el track va per la dreta.
Arribarem a una petita bretxa que hi ha abans de la Portella d'Ogassa i la farem servir per fer una mica de drecera.
Aviat trobarem el camí de pujada que seguirem fins el final de l'excursió.
de Sant Martí a la font i abeurador: 20mn
del abeurador a la portella d'Ogassa: 40mn
de la Portella al Taga: 30mn
del Taga a la Portella: 20mn
de la Portella al Puig de Coma d'Olla: 20mn
del Puig de Coma d'Olla al puig d'Estela: 25mn
del Puig d'Estela a Sant Martí: 1h 10mn
També podeu seguir aquest itinerari i veure el mapa i la gràfica a:
Wikiloc - ruta Sant Marti d'Ogassa, Taga i puig d'Estela - Ogassa, Catalunya (España)- GPS track
o també a:
Wikiloc - ruta Sant Martí d'Ogassa-Taga-Puig d'Estela - Ogassa, Catalunya (España)- GPS track
o simplement la pujada al Taga des de Sant Martí d'Ogassa a:
Wikiloc - ruta Sant Martí d'Ogassa - Taga, 2035m. - Ogassa, Catalunya (España)- GPS track