dijous, 23 de febrer del 2017

Fumanya-Roca Blanca-Gallina Pelada-Creu de Ferro-Serrat Voltor

Ruta circular per la serra d'Ensija que, sortint de l'aparcament de l'àrea d'interpretació de les petjades de dinosaures a Fumanya, ens porta a les ruïnes del mas del Ferrús, farem tota la volta a la roca Gran del Ferrús i podrem contemplar les seves verticals parets, pujarem fins el bonic indret del coll de l'Estret, i a continuació ens enfilarem per un marcat corriol per les Llosanques, amb una curta flanquejada per un estret replà fins assolir la carena just al costat de la Roca Blanca.
Carena que ja no deixarem fins el llunyà cim del Serrat Voltor. Passant primer pel cap de la Gallina Pelada, el cap del Pla de les Tores i la Creu de Ferro.
Tot aquest recorregut per la carena no té cap dificultat, però en la pujada final al Serrat Voltor el terreny es torna una mica més abrupte.
No cal dir que gaudirem en tot moment d'una panoràmica excepcional ja que estarem força estona enfilats per la part més alta de la serra d'Ensija amb vistes als quatre vents: Montserrat, el Montseny, Sant Llorenç de Munt, la serra de Busa, rasos de Peguera, port del Comte, el Cadí, el Puigmal i tota la seva carena, la tossa Plana de Lles, el Pirineu Andorrà i més al fons el Lleidatà, també veurem durant una estona el refugi Delgado Úbeda i tot presidit en tot moment pel Pedraforca, al que anirem veiem des de diversos angles i perspectives.
La catalogació de Difícil és deguda a la llargada, el fort desnivell i la mica de grimpada per arribar a la Roca Blanca i al Serrat Voltor.
Per fer-nos una idea del pendent pujat i baixat només cal donar un cop d'ull a la gràfica de l'excursió.
Per a situar-nos a Fumanya la via més ràpida és la carretera de Fígols i Sant Corneli, però també si pot anar per Vallcebre.
de Fumanya a les ruïnes del Ferrús: 1h 15mn
de la Creu de Ferro al pla d'Ensija: 05mn
del pla d'Ensija al Serrat Voltor: 25mn
del Serrat Voltor al punt d'inici: 1h 10mn
Wikiloc - ruta Fumanya-Roca Blanca-Gallina Pelada-Creu de Ferro-Serrat Voltor - Vallcebre, Catalunya (España)- GPS track