diumenge, 12 de febrer del 2017

Curiosa la silueta que crea l'ombra

Cogulló d'Estelà i roc d'Oró

Excursió molt bonica per uns paratges poc visitats.
Potser la part més curiosa es troba pràcticament al començament en superar el Griell de Cal Pigot; un indret singular per on despenja un torrent que el travessarem tres vegades. Immediatament després de la primera trobem dues cordes i una escala de ferro. L'escala de ferro ja està una mica "tronada" i les cordes estan lligades a l'últim esglaó!! però malgrat això no representa cap perill ja que podríem pujar sense aquests artilugis ja que en el curt grau que cal superar hi ha graons tallats a la roca.
Després d'aquesta curta pujada ens trobem que hem de passar per un forat a la roca que ens deixa exactament dins d'un petit gorg del torrent; la sortida d'aquest indret ens requereix un parell de pasos de fàcil grimpada (tot està senyalitzat

amb pintura groga) i després ja som dalt del grau i tornem a travessar el torrent.
Una altre singularitat d'aquesta excursió és visitar la Foradada, indret del que vaig estar a quatre passes però que no vaig saber veure!!!
El camí és en tot moment molt bonic, combinant els boscos, les solanes, les obagues i els rasos, juntament amb la panoràmica.
Sobre el tema de la panoràmica cal matisa-ho una mica.ja que aquesta és extraordinària des del moment en que assolim la carena (a prop de la Foradada) fins el cim del Cap del Cingle de la Tor, ja que veurem des del Puigmal fins el cogulló d'Estela, passant tota l'estona per la omnipresent presència del Pedraforca, els cingles de Vallcebre, la tossa d'Alp, el Cadí, el Sobrepuny .... etc. però després la panoràmica queda disminuïda per la vegetació.
Tant és així que l'únic cim amb sensació d'estar a dalt d'un cim la trobem al cap del Cingle de la Tor (tot i que assolir-lo ens pugi costar alguna esgarrinxada dels boixos, ja que no hi ha camí en el curt tros des de la collada de la Batllia al cim, i és que aquest cim presenta una gran paret on hi ha ancoratges de rap-pels. Mentre que el cap de la Baga de Cabanelles és simplement una petita elevació de la llarga i planera carena per la que caminem i amb vegetació que impedeix veure la panoràmica.
Després del cim baixem una mica fins la collada de la Font del Tudó, i passem a pocs metres del mas de Can Serra (del que es veu la teulada a tocar).
A partir de la collada entrem en un bonica fageda i passem per un curt pas en el que hi ha un cable per a facilitar una petita flanquejada, després seguim baixant

fins a trobar una pista, que afortunadament va gairebé tota l'estona per la obaga de la muntanya i que ens porta a la font de les Travesses, uns quatre o cinc metres a l'esquerra de la pista, però pot ser que no ragi, però l'indret és molt bonic i singular.
Malgrat parlar de cordes, escales i cables l'excursió no presenta cap mena de dificultat.
de Malanyeu al Griell de Cal Pigot: 20mn
del Cap de la Baga a la collada de la font del Tudó: 15mn
de la collada de la font del Tudó a la font de les Travesses: 1h 30mn
de la font de les Travesses a Malanyeu: 20mn
Wikiloc - ruta Malanyeu-Cap de la Baga de Cabanelles, anada pel Griell de Cal Pigot i tornada per la Font de les Travesses - Sant Julià de Cerdanyola, Catalunya (España)- GPS track