dimecres, 1 de febrer del 2017

Aparcament de la Falconera, Miranda de la Falconera, Falconera i pujol del Llobet

Objectiu principal d'aquesta excursió és pujar a la Falconera, però com que seria una sortida molt curta s'acompanya de la pujada al pujol del Llobet.
Aquest darrer pujol té la vista molt reduïda per la vegetació, però és la punta més prominent de la llarga carena que des de la Falconera arriba fins les portes de Mura.
No hi ha gaire vista, però transitarem per una zona molt poc concorreguda i feréstega.
La Miranda de la Falconera és un petit promontori que ens trobem només començar a caminar i fent honor al seu nom és un gran mirador de la propera i impressionant roca Falconera o Sabatera.
A la Falconera si pot accedir d'una manera relativament fàcil només per un indret; és una grimpada curta, però una mica vertical; és aconsellable portar una corda que ens servirà per a baixar més còmodament (hi ha arrels i arbres on subjectar la corda). No cal dir que la vista des d'aquesta talaia és fantàstica.
L'excursió comença en el marcat revolt de 180 graus que hi ha poc després del coll d'Estenalles (en sentit Mura), en aquest indret hi ha un petit aparcament i varis cartells informatius de les zones d'escalada.
Només començar a caminar ja ens trobem damunt la Miranda de la Folconera, retrocedirem uns metres i seguirem un corriol fins a situar-nos darrera la Falconera, pràcticament damunt el precipici.
Allí veurem una curta paret amb uns arbres al capdamunt, farem aquesta fàcil grimpada i assolirem aquesta emblemàtica roca.
Per a baixar millor instal·lar una corda en una providencial arrel que ens facilitarà el descens.
Recuperarem el camí que hem deixat i l'anirem seguint.
En arribar al collet de la Sabatera hem de estar atents ja que hi ha una cruïlla de camins, on el més destacat gira a l'esquerra i ens portaria al pujol de la Mata. El que hem de seguir és menys marcat i segueix recta (hi ha una fita).
Seguirem la llarga carena que ens apropa al pujol del Llobet. Abans d'arribar-hi hem d'estar novament atents a un petit corriol que surt a la nostra esquerra i que ens porta dalt d'aquest pujol de visibilitat molt reduïda. Just a sota hi ha una petita bauma amb algun pessebre.
Estem en un indret boscós i solitari on l'única remor és el cant dels ocells. No hi ha vista però l'indret és bonic.
La tornada la farem pel mateix camí d'anada.