dilluns, 30 de gener del 2017

Vall d'Horta, Pedra de l'Àliga i puig Gavatx

Curta i agradable excursió que ens permet conèixer un racó més d'aquesta bonica contrada de la vall d'Horta
L'itinerari comença en un petit aparcament a prop de can Comadran a la vall d'Horta
El camí primer segueix una pista fins arribar al coll de Palomeres, després per un corriol s'enfila fins la pedra de l'Àliga. La part final son dues pedres a les que s'accedeix després d'una curta grimpada de dues passes.
Es segueix el camí d'anada molt pocs metres, doncs a la dreta surt un nou corriol que segueix el llom de la carena, passa pel puig Gavatx, que es nota perquè hi ha un cartell que així ho indica i que és una important cruïlla de camins,entre ells el final d'una pista (que seguirem) i també pel camí que puja a la roca Mur.
Seguirem la pista que passa a frec del coll del Gavatx al que pujarem, per a baixar seguint el corriol que mena al Marquet de la Roca, passant pel forn de pega; després seguirem la carretera fins el cotxe.
Del cotxe a la pedra de l'Àliga: 40mn
de la pedra de l'Àliga al puig Gavatx: 10mn
del puig Gavatx al Marquet de la Roca: 30mn
del Marquet al cotxe: 25mn
Wikiloc - ruta Vall d'Horta, Pedra de l'Àliga i Gavatx - Sant Llorenç Savall, Catalunya (España)- GPS track