dijous, 26 de gener del 2017

Les Arenes-la Mola, pujar per la via Lucky Txei, baixar per la canal del Mico

Nova demostració de les infinites combinacions que es poden fer per la serra de l'Obac i Sant Llorenç del Munt.
En primer lloc he catalogat l'excursió com a "difícil" perquè pugem per la canal de la via Lucky Txei i baixem per la canal del Mico. Totes dues amb grapes a la roca per ajudar a pujar. Però totes dues es poden evitar; per esquivar la Lucky Txei ens hem de situar en el "punt d'interès" "Mirador de la Castellasa" doncs en aquest punt precís a la nostra esquerra surt un corriol que puja per una canal molt més fàcil i sense cap problema; mentre que per evitar la canal del Mico només cal seguir el camí normal, doncs aquesta canal és una bonica drecera del camí.
Si no passem per les dues canals l'excursió es pot rebaixar a Fàcil o Moderat (pel desnivell i l'horari).
L'itinerari surt de l'aparcament de les Arenes, per passar immediatament per la bonica ermita de Santa Maria de les Arenes i va seguint un camí directa a la base de la Castellassa de Can Torres, espectacular la perspectiva d'aquesta roca; després el corriol s'enfila per ajuntar-se amb el camí que ve dels dipòsits de Matadepera.
El nostre itinerari arriba fins el peu de la Castellassa només per a contemplar-la doncs l'inici de l'accés a la via Lucky Txei el trobem abans, però és recomanable arribar-hi per a gaudir de la vista de la Castellassa.
Aquesta via transcorre per dins d'una gruta que hi ha a la paret, està molt ben equipada i a la sortida hi ha una campaneta.
A la sortida de la via enllaçarem amb el camí de la Senyora i després ens enfilarem fins el camí de la Font Soleia per seguir-lo pocs metres per sortir a la carena de les Ànimes.
La seguirem fins la font del Saüc i d'allí sortirem directament a la Mola.
Començarem el descens pel camí del coll d'Estenalles, el deixarem uns moments per baixar per la canal del Mico; calcada a la Lucky Txei, però més fàcil i més curta, sortirem novament al camí del coll d'Estenalles.
el deixarem per baixar per la canal de Santa Agnès; ens desviarem pocs metres per a visitar aquesta singular ermita.
Seguirem baixant, ja decididament fins el fons de la vall; cal girar-se per a contemplar el paisatge que anem deixant a la nostra esquena (recomanable).
Passarem per l'indret anomenat "la Pinassa", però degut a una tala d'arbres aquest mot fa riure.
Seguirem baixant sant Pere de Mur a la nostra esquerra, passarem fregant can Dalmau on enllaçarem amb la pista asfaltada que hi mena, fins que poc abans d'arribar a la carretera seguirem pel llit de la riera que ens portarà novament a l'ermita de Santa Maria de les Arenes i a l'aparcament.
Una bonica i variada excursió que us recomano!
de l'ermita a la Mola: 3h 10mn
de la Mola novament a l'ermita: 1h 50h
TOTAL: 5h
Wikiloc - ruta Les Arenes-la Mola, pujar per la via Lucky Txei, baixar per la canal del Mico - Sant Feliu del Racó, Catalunya (España)- GPS track