dilluns, 30 de gener del 2017

Coll de la Caseta - roca Sereny

Curta i bonica excursió per aquesta zona del parc de Sant Llorenç de Munt.
Sortim del coll de la Caseta ó de la Casilla, situat en la carretera de sant Llorenç Savall a Monistrol de Calders, concretament al km 24,5 (molt d'espai per aparcar).
Seguim una pista i després un camí. que ens conduirà al capdamunt de la llarga carena que es travessa de punta a punta, primer per arribar-hi cal fer una grimpadeta d'un parell de passos, després s'ha de caminar pel fil, que és una mica estret, fins arribar a la cota més alta de la Roca Sereny, cal seguir, baixant uns metres, fins arribar a una segona cota, pràcticament de la mateixa alçada de l'anterior, allí comença una baixada força vertical, però amb vegetació, fins arribar a l'ampli i pedregós indret de l'Era Ventosa,
Hem de posar molta atenció per veure el corriol (molt poc marcat al principi) que surt a la nostra esquerra (pràcticament amb un gir de 180 graus) i que ens deixa al sepulcre megalític, descobert després de l'incendi de l'any 2003
Ara seguirem una desdibuixada pista que ens enllaçarà amb l'itinerari de pujada.
És impressionant l'indret de l'Era Ventosa, sembla impossible que entre aquelles muntanyes i aquells rocs hi hagi espai per aquesta amplia vall amb tres grans masies, Agramunt, Pregona i Romeu; molt ben arranjades (vistes des de dalt).
Panoràmica del Montcau, roca dels Cortins, roca Mur, Morella de Davi i una mica més lluny es veu sant Llorenç del Munt.
En dues hores es pot fer aquest senzill recorregut.