diumenge, 1 de gener del 2017

Puigbó

Turó dels Ducs
Morral del Llop
 Aquesta excursió és una mes de les infinites combinacions que es poden fer a la serra de l'Obac.
Sortirem de l'Alzina del Sal·lari i pujarem al turó del Malpàs, veurem el monumental pi de les tres branques o "les pinasses", passarem pels corrals del puig Andreu instants abans d'assolir-lo, començarem "a tornar" i ens desviarem una mica per tal de passar pel Puigbò (o Puig Bó) i també pel tossal dels Ducs, i quan el més lògic fora seguir fins el coll del Boix, girarem a l'esquerra per seguir trescant per la zona per tal d'arribar-nos al Morral del Llop i acabar de tancar aquesta interessant circumval·lació al voltant de l'alzina del Sal·lari.
No presenta dificultats apreciables, però és una mica llarga i acumula força desnivell i també cal grimpar una mica per assolir el Turó del Malpàs, el Puig Andreu i el Puigbò. Rés d'important, tot molt curt, però s'han de fer servir les mans.
Sortirem de l'aparcament de l'Alzina del Sal·lari per camí dels Graons de Mura que ens deixaran dalt del coll del Boix; abans ens desviarem uns metres per a passar per la cova dels Graons de Mura.
Sortirem del coll en diagonal a l'esquerra per un corriol que fa baixada, immediatament després travessarem una pista i seguirem el corriol.
Trobarem varies bifurcacions i haurem de seguir el track però la gran mole del turó del Malpàs ja ens indicarà la direcció a seguir.
Arribarem al coll del Malpàs, indret important doncs hi passarem dues vegades.
Ara girarem a l'esquerra per a flanquejar el turó del Malpàs per la seva base per a situar-nos a l'altre extrem, indret on veurem l'únic punt feble que presenta aquesta formidable roca.
Una curta i poc inclinada canal amb uns arbres com a preses complementaries ens deixaran sense cap patiment al planer cim d'aquesta roca.
Tornarem per mateix indret de pujada.
Novament al coll del Malpàs girarem a l'esquerra per començar una forta baixada, només sortir del coll ens trobarem amb un pi gegantí i de tres verticals branques, espectacular; indret conegut com "les pinasses".
Seguirem baixant, i acabarem sortint a una pista que seguirem força estona, primer baixa uns metres per començar a remuntar fins arribar a un collet amb molt bones vistes.
Allí girarem a la dreta per tal de seguir un corriol que ens porta directament als peus del Puig Andreu.
Sota el puig i a la'esquerra veurem els corrals del Puig Andreu, on una gran balma va ser aprofitada com a corrals, indret interessant.
Just abans de la primera paret dels corals grimparem directament per la paret per tal d'assolir-ne el cim. Aquesta curta grimpada és la més forta de tot el recorregut; podem estalviar-la revoltant el cim i pujant per l'altre costat (per on baixarem).
Per baixar del puig Andreu seguirem recta i una curta i molt fàcil desgrimpada ens deixarà a la seva base.
Situats a la base del Puig Andreu i seguirem el corriol que aviat troba una nova pista, que seguirem molt pocs metres, doncs gira a la dreta i nosaltres seguirem recta el corriol que ens portarà a sota el Puigbò, assolir-lo és una fàcil grimpada de tres metres que ens hi deixarà al capdamunt.
Tornarem a la base i continuarem seguint el corriol. Molt bones vistes tota l'estona.
Deixarem el corriol, cada vegada mes ample, per a desviar-nos a la dreta per seguir el llom de la carena i d'aquesta manera arribarem al turó dels Ducs, indret poc destacat i que és el final d'un llarg llom, (molt visible i destacat tota l'estona a partir del puig Andreu), seguirem recta per a retrobar el camí principal.
Aquest camí ens portaria novament al coll del Boix. Hem d'estar atents al track, doncs hem de girar a l'esquerra per a seguir un corriol que desemboca en la pista que ve del coll d'Estenalles.
La seguirem fins a trobar la desviació que mena a la carena del Morral del Llop.
Seguirem aquest bonic camí fins a la punta mateixa del Morral, amb molt bones vistes de tota la zona.
Retrocedirem uns metres fins el trencall que ens portarà a la base dels Tres Jutges i d'allí en forta baixada fins a l'Alzina del Sal·lari, donant per acabada aquesta bonica circumval·lació per aquesta zona de la serra de l'Obac.
de l'Alzina del Sal·lari al coll del Boix: 30mn
del Puigbò al turó dels Ducs: 20mn
del turó dels Ducs al Morral del Llop: 40mn
del Morral del Llop a l'Alzina del Sal·lari: 30mn

L'enllaç directa al wikiloc per a veure el mapa i la gràfica és:
Wikiloc - ruta Alzina Sal·lari-turó Malpàs-puig Andreu-Puigbó-turó Ducs Morral del Llop - Mura, Catalunya (España)- GPS track