dilluns, 23 de gener del 2017

Estenalles-Cortins-Montcau-Encavalcada-Òbits-Canal del Mico-la Mola

Excursió molt variada que ens porta a conèixer alguns racons poc visitats del massís de Sant Llorenç del Munt.
En concret passarem pel turó dels Cortins, seguidament pujarem al Montcau, baixarem al coll d'Eres on enllaçarem amb el camí a la Mola, però aviat el deixarem per situar-nos al caire del cingle per poder contemplar l'espectacle natural de la Roca Encavalcada.
Seguirem corriols poc transitats que ens porten als Òbits.
Retrobarem novament el camí a la Mola, però el tornarem a deixar per pujar per la canal del Mico.
Superada aquesta canal ja no deixarem el camí de la Mola fins arribar al monestir de Sant Llorenç del Munt.
Tornarem al coll d'Estenalles seguint el camí principal, però el tornarem a deixar per apropar-nos al turó dels Òbits i les Pinasses per enllaçar amb el camí a la font Flàvia, camí que ens tornarà a la via principal que ja no tornarem a abandonar.
Hi ha sectors sense cap mena de dificultat, però en d'altres haurem de fer grimpades relativament fàcils.
Al turó dels Cortins hi pujarem per una curta canal amb una ferma grimpada, passarem per l'antic emplaçament d'una petita capella, que incomprensiblement va ser retirada per un sector del mon excursionista gens tolerant ni respectuós.
Baixarem del turó per l'altre costat, on hi ha una sèrie de grapes que permeten tornar a la base del turó.
La pujada al Montcau també la farem per un itinerari poc conegut que consisteix en seguir la continuació del serrat de la Coca. Després durant una estona seguirem camins "normals" que es portaran al coll d'Eres.
Una nova desviació per un corriol ens portarà davant de la Roca Encavalcada on podrem gaudir d'aquest caprici de la natura.
Seguint el corriol travessarem la canal de Tanca un un dels sectors totalment solitaris fins arribar als Òbits
Després de contemplar aquest indret i d'imaginar les condicions de vida dels seus estadants seguirem endavant camí de la Mola.
Per variar una mica aquest massificat camí ens desviarem uns metres per pujar per l'estreta i amagada canal del Mico per acabar d'arribar a la Mola.
El retorn al coll d'Estenalles el farem seguint el camí normal per la carena del Pagès, però l'abandonarem una estona per pujar al turó dels Òbits i visitar la zona de les Pinasses que és un gran mirador de la zona del turó de les Nou Cabres i tornarem al camí principal després d'enllaçar amb el camí de la font Flàvia.
Per transitar pel camí de la carena del Pagès no hi ha cap possibilitat de pèrdua doncs a part de la seva amplada de més d'un metre hi ha el rastre cada deu metres alguna deixalla al terra majoritàriament mocadors de paper.
del coll d'Estenalles al turó dels Cortins: 25mn
del turó dels Cortins al Montcau: 50mn
del Montcau al coll d'Eres: 10mn
del coll d'Eres al mirador de la roca Encavalcada: 20mn
del mirador als Òbits: 45mn
dels Òbits a la Mola, per la canal del Mico: 40mn
de la Mola al turó dels Òbits: 40mn
del turó dels Òbits al coll d'Estenalles: 45mn
NOTA: Observareu que el track en la flanquejada del turó dels Cortins descriu una serie extranya de linies rectes, és degut a la vegetació i al terreny una mica baumat al que no arriba el senyal del GPS, però el corriol és evident!
Wikiloc - ruta Estenalles-Cortins-Montcau-Encavalcada-Òbits-Canal del Mico-la Mola - Mura, Catalunya (España)- GPS track