dimecres, 3 de maig del 2017

Barbaruens, refugi d'Armeña i pic de Cotiella, 2912m

Excursió al pic del Cotiella fent nit al refugi lliure d'Armeña.
Per arribar al refugi d'Armeña hem de situar-nos al poble Seira, en la carretera de Graus a Benasc, d'on surt un trencant a l'esquerra que porta a Barbaruens.
Just abans d'arribar-hi a l'esquerra surt una pista que s'enfila muntanya amunt.
Desprès de diversos trencants la pista s'acaba i comença el camí al refugi.
De l'últim trencat al final la pista ja no està tan be com a la resta i segons quin vehicle portem haurem de fer aquest darrer i curt tros a peu; aquest darrer tram no arriba a un quilòmetre.
El camí entre el final de la pista i el refugi és molt bonic, principalment la baixada a l'estany i la resta fins el refugi.
La pujada al cim no té cap dificultat, excepte que és molt llarga i cal superar un desnivell de més de 1000 metres.
Si anem a principis de temporada caldrà portar els grampons per a les últimes pales abans del coll.
Per arribar al coll cal fer servir les mans en algun moment.
La flanquejada entre els dos colls cal seguir un corriol que a mesura que ens apropem al segon collet (o Colladeta) es va perden, però cal seguir unes terrasses sense cap problema.
La pujada final al cim es fa seguint un llom una mica llarg i el cim no es veu fins que hi ets.
Si el dia és molt clar es veu inclús Montserrat, Pedraforca, Cadí, pica d'Estats, Monteixo, Peguera, punta Alta, Contraig, Besiberri, Vallhiverna, Aneto, tot el massís de la Maladeta, Salvaguarda, Perdiguero, les tuques d'Ixeia, Posets, Bachimala, Campbieil, Munia, Mont-perdut, Taillón, el poble de Campo, l'embasament del Grado....
A la baixada ens vàrem desviar una mica a la dreta, però és millor seguir el mateix camí de pujada.
Horaris:
de la colladeta al coll: 20mn
del coll al refugi: 1h 20mn
del refugi al final de la pista: 50mn
Wikiloc - ruta Barbaruens, refugi d'Armeña i pic de Cotiella, 2912m - Barbaruéns, Aragón (España)- GPS track