dimarts, 25 d’abril del 2017

Pont de Corones i agulla Juncadella, 3021m.

Pujar qualsevol muntanya de 3000 metres sempre requereix un esforç i a vegades algun coneixement tècnic, però l'agulla Juncadella només necessita l'esforç, doncs no te cap mena de dificultat tècnica per assolir-la, només calen coneixements d'alta muntanya i saber moure's per tarteres de grans blocs.
La zona d'aquesta agulla i la del seu veí el pic d'Araguells queda una mica marginada per la proximitat del pic d'Aneto, però és molt recomanable que aquest cim formi part del nostre currículum muntanyenc ja que des del seu cim es gaudeix d'una panoràmica excepcional de la zona i particularment dels estanys de Corones i sobretot del de Creguenya.
Aquesta excursió es pot completar amb la pujada al proper pic d'Araguells, tal com era la intenció de l'autor de la ressenya; però la boira i la pluja m'obligaren a renunciar al pic d'Araguells, per aquesta raó el track de baixada s'aparta del de pujada, doncs m'anava decantant vers els coll per si el temps canviava; fins que vaig decidir tirar avall i deixar el pic d'Araguells per una altre ocasió.
La ruta comença al final de la pista a la vall de Vallhiverna, just al costat del refugi forestal de Corones. Aquesta pista resta tancada als vehicles particulars a partir de mig juny i fins a mig setembre aprox. Entre aquestes dates hi ha un servei de microbusos que hi porten, procurant no perdre l'últim per baixar.
Cal seguir el camí que surt del darrera del refugi fins a una cruïlla senyalitzada. Recta aniríem als estanys de Vallhiverna i de Llosars i a l'esquerra surt el camí que puja als estanys de Corones. La pujada és molt forta i sostinguda, només dona una treva en arribar a la zona dels estanys.
No hi ha més complicació que seguir aquest camí, molt ben traçat i senyalitzat fins l'estany Gran de Corones, tot i havent deixat endarrere la pleta de Corones amb un petit estanyol i l'estany inferior de Corones.
En arribar a l'estany Gran trobarem indrets per acampar i petits aixoplucs bastits sota grans roques. En una pedra hi ha una marca de pintura vermella que indica la separació de camins. A la dreta a l'Aneto i recta al coll de Creguenya. Seguirem aquest darrer. Davant nostre, hi ha a l'esquerra el pic d'Araguells i seguint a la dreta l'esmentat coll i seguidament l'agulla Juncadella. El camí a aquesta agulla és molt evident i no necessita gaires explicacions. Només cal recomanar seguir el màxim possible les poques traces d'herbei i esquivar tan com sigui possible els grans blocs, fins a situar-nos al peu de l'agulla. Una evident i fàcil canal que va de dreta a esquerra ens permetrà assolir el fil de la cresta a pocs metres del cim. L'estimball per la vessant de Creguenya és considerable, la panoràmica espectacular!
de la cabana de Corones a la pleta de Corones: 50mn
de la pleta a l'estany Inferior: 55mn
de l'estany Inferior a l'agulla Juncadella: 1h 15mn
de l'agulla a l'estany Gran de Corones: 50mn
de l'estany Gran a la pleta de Corones: 1h 05mn
de la pleta a la cabana de Corones: 50mn
NOTA: Aquests horaris estan una mica alterats degut a la pluja, primer pels dubtes de si seguir o no i després per la precaució extra degut a la roca mullada.
QUE HO GAUDIU!!
També podeu seguir aquest itinerari i veure el mapa i la gràfica a:
Wikiloc - ruta Pont de Corones i agulla Juncadella, 3021m. - Cerler, Aragón (España)- GPS track