dimarts, 29 de maig del 2018

Canet de Mar-La Creu de Canet o de Pedracastell

Senzilla i curta excursió a la Creu de Canet, un magnífic mirador de la costa de Canet de Mar.
També se la coneix com a Creu de Pedracastell ja que el vèrtex geodèsic del turó de Pedracastell queda molt proper, però amagat per la vegetació.
La Creu que podem veure avui data del 1954, però la primitiva, d'estil modernista, va ser erigida l'any 1902 i era obra de Domènech i Montaner.
Les successives restauracions han intentat mantenir-ne l'estil; però darrerament les bretolades de pintar-ho tot també han deixat "petjada" en aquest monument, així com a totes les roques "susceptibles de ser passades" pels esprais.
Deixarem el vehicle estacionat a prop o al voltant del Santuari de la Mare de Déu de la Misericòrdia de Canet de Mar i primer seguirem uns metres la Ronda del Doctor Manresa, passarem pel costat de la plaça de Pau Casals i travessarem la cruïlla amb el carrer d'Ausiàs Marc.
Immediatament després arrenca un bonic passeig que s'enfila per la muntanya. Passeig molt ben arranjat amb bancs. Tant sols caminats els primers metres la vista ja s'obre per damunt del municipi de Canat.
Però aquest passeig és relativament curt i després cal seguir per un camí que ens porta fins una pista que seguirem.
Passarem per sobre el túnel de la C32 i seguirem caminant per la pista, amb la Creu ja com a teló de fons.
Deixarem la pista per seguir un curt camí que ens deixa en una nova pista a l'indret conegut com a Dos Pins. A part dels dos pins que donen nom a l'indret, aquest és també un excel·lent mirador sobre Canet.
Seguim pista amunt i ens apropem a la base de la Creu.
Tenim varies dreceres per acabar de pujar-hi, si seguim la pista tota l'estona també ens hi portarà fent una mica de volta; però una d'aquestes dreceres és ja a pocs metres sota la creu i és la que farem sevir per acabar d'arribar-hi.
Les vistes sobre la costa del Maresme son molt boniques; i més deuen ser-ho si el dia acompanya.
Una vegada haguem gaudit de l'indret tornarem per la pista i en pocs metres arribarem a una gran esplanada. Indret on es celebra l'aplec anual.
Només arribar a l'esplanada seguirem una pista que surt a la dreta.
Forta baixada en giragonses, amb alguna drecera i ràpidament som a baix.
Aquesta vegada passarem la C32 per sota i just abans passem pel costat de la porta d'accés al castell de Santa Florentina de propietat privada.
Seguidament arribem a la part alta de Canet de Mar; a la dreta tenim l'antiga casa senyorial de Can Gallina i a l'esquerra la de Can Goday.
Seguim el carrer d'aquest nom i ens plantem al costat del Santuari de la Mare de Déu de la Misericòrdia i d'allí al vehicle.
del Santuari a la Creu: 50mn
de la Creu al Santuari: 45mn
Wikiloc - ruta Canet de Mar-La Creu de Canet o de Pedracastell - Canet de Mar, Catalunya (España)- GPS track