dissabte, 10 d’abril del 2021

Sant Martí d'Ogassa, el Taga, 2040m i el turó de la Portella d'Ogassa, 1902m

Clàssica excursió des de l'ermita de Sant Martí d'Ogassa a la portella d'Ogassa i d'allí al turó de la Portella i seguidament fines el Taga.
Per arribar a l'ermita ens hem de situar a l'entrada de Sant Joan de les Abadesses i seguir la carretera a Ogassa.
Una vegada a Ogassa travessem el poble i seguim per la pista asfaltada.
Arribarem a una desviació i hem de seguir per l'esquerra fins arribar al petit aparcament que hi ha al costat mateix de la bonica ermita de Sant Martí (per la dreta aniríem a Sant Martí de Surroca).
El camí comença davant mateix de l'ermita.
Excursió fàcil, però de fort desnivell. El camí és molt ben marcat i està senyalitzat amb dos cercles de color blanc i verd.
Excursió de fort desnivell doncs de l'ermita al Taga hi ha uns 600 metres de desnivell que es pugen en tan sols 1h 30mn.
Fins la portella d'Ogassa l´únic replà que trobarem serà el bonic pla on hi ha la font del Freixe amb un abeurador.
Després tot pujada fins la Portella. Allí se'ns obrirà la panoràmica al vessant nord amb el poble de Pardines als nostres peus i tota la serralada pirinenca des del Canigó al Puigmal.
Girarem a l'esquerra i ens desviarem del camí per a seguir estrictament el llom de la muntanya.
D'aquesta manera arribarem al turó de la Portella d'Ogassa, cim situat just on la carena a continuació fa una curta baixada per emprendre seguidament la pujada final al Taga.
Aquesta llarga caminada pel llom de la carena ens permet gaudir durant tota l'estona d'una extensíssima panoràmica de tot el Pirineu Gironí, destacant la silueta del Pedraforca, Montserrat, el Montseny, Puigsacalm, Comanegra, Bassegoda a part de la mencionada anteriorment.
Tornarem a la Portella d'Ogassa, però ara seguirem el camí que hi mena directament.
Una vegada a la Portella enllaçarem amb el camí de pujada, que seguirem fins arribar de nou a Sant Martí

de Sant Martí a la font del Freixe: 25mn
del abeurador a la portella d'Ogassa: 40mn
de la Portella al turó de la Portella: 15mn
del turó de la Portella al Taga: 30mn
del Taga a la Portella: 25mn
de la Portella a la font del Freixe: 25mn
de la font del Freixe a Sant Martí: 15mn
També podeu seguir al wikiloc l'itinerari que enllaça el Taga amb el puig d'Estela: