diumenge, 23 d’abril del 2017

Estany de Llauset, circular als pics de Culebres, 3062m i Vallhiverna, 3067m.

Excursió circular per la vall de Llauset amb pujada per la vall de Llauset fins el coll del mateix nom, grimpada directa fins el pic de Culebres, passar al pic de Vallhiverna (sense passar pel pas de Cavall), seguir la cresta fins la punta E i retorn per la vall dels estanys de la Coma d'Arnau.
La grimpada (fàcil) del coll de Llauset al pic de les Culebres es pot estalviar seguint el camí que ens ha dut al coll fins arribar pràcticament al coll de Culebres i pujar per l'amplia canal de la via normal, aquest itinerari és una mica més llarg (doncs revoltem el pic de les Culebres) però molt més fàcil.
Per anar del pic de les Culebres al de Vallhiverna no és obligatori passar pel pas de Cavall doncs hi ha un camí molt fresat i senyalitzat que per la dreta (vessant de Llauset) baixa uns metres, flanqueja i després puja per una, curta i molt fàcil, canal per assolir novament la cresta, superat ja el sector del pas de Cavall.
La cresta entre el Vallhiverna i la punta E vista des del cim sembla molt aèria però en realitat és molt fàcil i ampla i es pot recórrer sense cap mena de complicació.
Després el descens per la valleta de la coma d'Arnau ja no té cap mena de complicació; això si, cal seguir el camí doncs l'accés directa als estanys és molt vertical i el camí planeja primer cal a l'esquerra.

Actualment els recorreguts per aquesta zona han quedat reforçats i lleugerament modificats per la inauguració el juliol del 2016 d'un nou refugi guardat tot l'any i situat molt a prop de l'estany del Cap de Llauset.
Aquest refugi de disseny avantguardista situat a 2.425 metres és més alt de l’Alt Aragó i pertany a la Federación Aragonesa de Montañismo (FAM).

De tota manera aquest track ens porta a l'esmentat estany del Cap de la Vall, indret molt bonic i que faig servir per pernoctar i que està situat pràcticament al costat del nou refugi.

Evidentment si fem l'excursió sense pernoctar i sortim directament de l'aparcament de l'estany de Llauset l'itinerari és uns 45 minuts més curt.

Per a situar-nos a l'estany de Llauset hem d'anar en direcció al túnel de Vielha i agafar la sortida a Senet i Aneto i a continuació seguir fins el bonic i petit poble d'Aneto, la carretera revolta el poble per la dreta i es converteix en l'antiga carretera de les obres de la presa de Llauset.
La seguirem, durant tot el seu recorregut, en fortes llaçades que guanyem el fort desnivell fins l'estany.
Just abans del seu final hi ha un túnel d'un quilòmetre de llargada que ens deixa al final de la carretera i al costat de la resclosa de l'estany; indret amb una vista fantàstica sobre el pic de Vallhiverna.

de l'aparcament de l'estany de Llauset a l'estany del Cap de la Vall:1h 10mn
de l'estany del cap de Llaudet al coll de Llauset:: 2h 20mn
del coll al pic de Culebres: 25mn
del pic de Culebres al de Vallhiverna (sense el pas de Cavall): 10mn
del pic de Vallhiverna a la punta E: 10mn
de la punta E a l'estany del Cap de la Vall: 1h 30mn
de l'estany del Cap a l'aparcament: 1h
Wikiloc - ruta Estany de Llauset, circular als pics de Culebres, 3062m i Vallhiverna, 3067m. - Aneto, Aragón (España)- GPS track