divendres, 21 d’abril del 2017

Boca Sud del túnel de Vielha i tuc de Mulleres, 3010m.

Excursió al tuc de Mulleres des de la boca Sud del túnel de Vielha, fent nit al refugi de Mulleres.
Es tracta de la via normal d'accés a aquest cim des de la vall de Mulleres. Degut al fort desnivell de més de 1500 metres el refugi de Mulleres està situat estratègicament gairebé a la meitat d'aquest desnivell. Tant la panoràmica des del refugi com des del cim és fantàstica.
La descripció de l'itinerari no cal fer-la amb gaires detalls doncs està fitada en tot el trajecte i amb traces de camí en la majoria del recorregut.
L'inici està situat a l'aparcament que hi ha al costat de l'Hospital de Vielha, i per arribar-hi cal seguir les indicacions que hi ha just abans d'entrar al túnel de Vielha, doncs cal agafar un lateral que ens deixarà a l'indret indicat.
A pas normal 2h 30mn fins al refugi no ens las traurà ningú.
Cal ser previsor doncs a finals d'estiu i a la tardor no hi ha aigua a prop del refugi, cal baixar fins l'estany per a trobar-ne.
Des del refugi el camí segueix molt ben fitat i per arribar al coll de Mulleres cal fer una curta i fàcil grimpada per tal d'assolir-lo, (tot està molt ben senyalitzat i a més a més és evident).
Una vegada al coll passarem al vessant de la vall de la Escaleta per tal d'assolir sense cap dificultat el planer cim del Mulleres.
Actualment hi ha una gran fita en un primer cim, cal seguir planejant uns metres més per arribar al punt més alt, abans hi havia una creu, és recomanable seguir uns metres més per tal de contemplar quasi íntegrament la vall de Salenques amb els bonics estanys Packe i Russell (Negre i Cap de la Vall), aixì com el refugi particular que hi ha al costat d'un estanyol molt a prop de l'estany Packe.
Per parlar una mica de la panoràmica cal esmentar el pic Feixant que durant tota la pujada ens ha fet companyia, el Cap de Tòro, Gerbosa, Forcanada i tot el massís de la Maladeta que tenim davant els nassos, amb el pic d'Aneto president l'espectacle, (segons quina llum hi ha inclús es veu brillar la creu del cim), el Besiberri N, el Sud, el Montardo, la llunyana Pica d'Estats, el pic de Certacan, el Mont-roig, el Ventolau, el tuc de Comtessa, Conangles, Salenques i la seva famosa aresta fins el Margalida, el Salvaguardia, els Malls Printrat, Plané, Barrat, el pic del Bom, el Malpàs, els quatre estanys de la vall de Mulleres, els estanyols de la vall de la Escaleta, l'estany del Coll de Tòro, en fi podria seguir posant noms d'indrets i la llista seria molt llarga; paga la pena pujar a aquest cim per a gaudir-ne.
HORARIS
pujada des del refugi: 2h 05mn
de baixada fins el refugi: 1h 25mn
del refugi a l'aparcament: 1h 45mn
També podeu seguir aquest itinerari i veure el mapa i la gràfica a:
Wikiloc - ruta Boca Sud del túnel de Vielha i tuc de Mulleres, 3010m. - Senet, Catalunya (España)- GPS track