dilluns, 13 de març del 2017

Setcases i pic del Bac ò de les Agudes

Fàcil excursió a aquest cim d'alçada modesta però d'una extensa panoràmica.
Iniciarem l'itinerari al pont sobre el riu Ter que hi ha a Setcases amb un pal indicador de tota una sèrie d'itineraris, entre ells el GR-11 que és el que seguirem durant gran part de recorregut.
El camí torna a travessar un torrent i s'enfila en forta pujada per l'obaga de la muntanya.
Poc després hi ha una cruïlla on hem de girar a l'esquerra, però hem de posar-hi atenció doncs pel camí de la dreta és per on tornarem a la baixada.
El camí molt bonic va guanyant alçada per dins del bosc, sortint a vegades a petites clarianes. A estones puja de valent i d'altres flanqueja.
Força amunt travessa una torrentera on hi un petit dic de contenció i a continuació surt a una pista que més endavant deixarem per a enfilar-nos decididament vers el coll de Lliens, tot tallant tangencialment un revolt de la pista.
No arribarem estrictament a l'esmentat coll, però per molt pocs metres, ja que haurem de deixar el GR-11 i girar a la dreta per tal de seguir el llom de la muntanya en direcció al cim, que encara no veiem.
Caminem pels rasos de les Bigues, paratge molt bonic i d'extenses pastures; pujarem a un proper bony des d'on veurem encara una mica lluny el cim.
No hi ha pèrdua, només cal seguir un filar de tanca pel bestiar, remuntant un parell de lloms mes fins arribar al cim.
Panoràmica circular de 360 graus, inclús es veu el mar per sobre del cap de Creus. Si enganxem un dia totalment nítid la vista ha de ser extraordinària perquè el cim està despenjat de la carena principal; i això acostuma a ser una senyal de gran perspectiva.
El descens el podem fer per on hem pujat o ve baixar directament en direcció a Setcases, sense camí, però per terreny molt evident i enllaçar els successius rasos que anem trobant, esquivant sempre que sigui possible el bosc.
Seguint el track que tindreu cap problema.
Més avall ens trobem amb un camí on hi ha diversos senyals uns de verd i blanc i altres de color blau: seguint-lo arribarem a la cruïlla esmentada al començament on retrobem l'itinerari de pujada.
de pujada: 2h 20mn
de baixada: 55mn
Wikiloc - ruta Setcases i pic del Bac ò de les Agudes - Setcases, Catalunya (España)- GPS track