dimarts, 28 de març del 2017

Bonica i fàcil excursió que combina l'espectacularitat de la panoràmica des de l'ermita de la Mare de Deu de l'Argimon amb la no gens menys espectacularitat del monestir de de Sant Pere Cercada.
Una caminada bàsicament seguint pistes forestals amb constants canvis de vessants que ens permeten veure des de la torre de Collserola a la ciutat de Girona, tot passant per la brillantor del mar i la mole de les Agudes.
No cal deixar el vehicle a l'Esparra doncs podem seguir la pista una estona més fins la cruïlla final.
Seguirem la pista a l'Argimon però molt aviat la deixarem per seguir un marcat camí a la dreta que permet estalviar algun revolt de la mateixa.
Arribats a l'ermita de l'Argimon i una vegada haguem gaudit de la panoràmica retrocedirem uns metres pel tal de poder seguir un corriol a l'esquerra que comença al peu d'un cartell que ja ens indica a Sant Pere Cercada.
Arribats a un collet i cruïlla de camins seguirem el de l'esquerra que en forta baixada ens deixa en una pista que pràcticament no deixarem fins a Sant Pere.
Abans trobarem dues fonts, la del Grèvol i la de l'Avellaner i també si tenim sort hi ha plogut una mica també travessarem dues rieres en mig d'uns paratges molt bonics.
Sant Pere Cercada segur que us sorprendrà! És un indret d'una bellesa molt singular i el monestir, restaurat, conserva part de la seva bellesa original. Una nova construcció de discutida estètica trenca una mica la bellesa exterior del recinte.
Tornarem al punt inicial seguint la pista principal que enllaça amb la carretera de Santa Coloma, cal posar atenció en el punt on l'hem de deixar per tal de seguir una nova pista secundària que ens deixarà novament al costat del vehicle.
de l'inici de l'itinerari a l'Argimon: 25mn
de l'Argimon a Sant Pere Cercada: 1h 25mn
de Sant Pere Cercada al punt d'inici: 1h 40mn
També podem seguir aquest itinerari i veure el mapa i la gràfica a:
Wikiloc - ruta Raval de l'Esparra (Riudarenes), Mare de Déu de l'Argimon i monestir de Sant Pere Cercada - Raval de l'Esparra, Catalunya (España)- GPS track