dijous, 23 de març del 2017

Collbató-el Bruc (Vinya Nova), Albarda Castellana i Sant Jeroni

Excursió circular sortint de l'aparcament de la Vinya Nova a Collbató.
De la Vinya Nova al començament del camí dels Francesos podem anar-hi passant per davant del restaurant o per darrera; en aquest cas ho farem per darrera.
Pujarem pel camí dels Francesos i en arribar al coll de l'Albarda Castellana (coll que hi passarem tres vegades) girarem a la dreta per a pujar a l'Albarda Castellana (pujada molt fàcil, l'únic sector d'una grimpada de 3 ó 4 metres on normalment hi ha una corda per ajudar, però no sempre), aquesta roca de 1167 metres d'alçada és el sostre comarcal del Baix Llobregat, és un cim allargassat amb dos extrems de panoràmiques una mica diferents.
Haurem de tornar al coll i seguint el camí enllaçarem amb el camí principal que ve de Sant Joan i que en pocs minuts ens deixarà dalt de Sant Jeroni.
Tornarem novament al coll de l'Albarda Castellana i girarem a l'esquerra per enllaçar un altre vegada amb el camí de Sant Joan.
Aquest camí l'abandonarem més endavant per baixar novament a la Vinya Nova pel camí del Pont.
de la Vinya Nova a l'Albarda Castellana: 1h 55mn
de l'Albarda a Sant Jeroni: 15mn
de Sant Jeroni a la Vinya Nova: 1h 30mn
També podeu seguir aquest itinerari i veure el mapa i la gràfica a:
Wikiloc - ruta Collbató-el Bruc (Vinya Nova), Albarda Castellana i Sant Jeroni - Collbató, Catalunya (España)- GPS track