dilluns, 23 de gener del 2017

Excursió per una zona molt poc visitada del parc de Sant Llorenç de Munt.
Hi ha sectors del recorregut que no hi ha camí o només un petit rastre; cap indicador i com a molt alguna fita; però l'itinerari és evident, encara que degut a la vegetació el GPS a vegades fa el boig (com per exemple en el punt d'interés de l'Arcada Petita el punt d'interés el GPS el marca uns metres més avall tot i estar-ne al costat).
De tota manera l'excursió és molt bonica i amb unes bones perspectives de la Mola. El puig Conill és un gran mirador de la zona, i inclús es veu la torre de Collserola.
Sortirem del petit aparcament de la Barata i seguirem la pista que ens deixa a les portes del bonic mas de Pèlacs.
Allí abandonarem la pista i seguirem un camí que va guanyant alçada lentament i passem per un antic forn de calç i una mica més endavant per la cisterna de can Bufí a tocar d'aquest mas.
Aquí seguim un nou corriol, que més endavant esdevé més ample. Però hem d'estar amatents al GPS perquè l'hem d'abandonar en un punt sense cap mena d'indicació ni de camí evident, doncs amagada per la vegetació hi ha l'Arcada Petita o Foradada de puig Conill; cavitat natural, que es pot veure des de baix i des de dalt; per a pujar a dalt hem de vorejar una mica un petit cingle, sense cap mena de camí fins a trobar una curta i fàcil canal, amagada per la vegetació que ens permet superar el cingle.
Ara ens trobem al llom de la carena, que seguirem, també sense camí, però la trajectòria és evident fins el puig Conill. Un petit graó de menys de dos metres ens obliga a fer una mini-grimpada per assolir-lo.
Indret amb una gran panoràmica. Seguirem pel llom de la carena, ara trobem alguna fita que ens condueix a una bonica, llarga i encaixonada canal, però sense cap mena de dificultat ni de verticalitat; ens trobem a l'indret de l'Arcada de la Campana.
A mitja canal en la paret de la dreta hi ha la Foradada de la Campana, sembla una finestra a mitja canal. A la part superior de la canal hi penja una petita campana.
Per arribar a dins la foradada fa falta una mini escalada de 2 metres ja que la paret és molt vertical. S'hi pot arribar fent un pas d'espatlles; si hom va en solitari, no hi haurà pas d'espatlles ni tampoc foto des de dins la foradada.
En arribar a dalt de la canal ens podem desviar una mica i seguint el caire del cingle veurem entre els arbres l'agulla del Bust d'en Clavé. singular forma que l'erosió ha anat modelant. tornem al llom de la carena, i amb alguna fita orientativa arribarem al camí transversal que ve de les Pinasses (en el camí del coll d'Estenalles a la Mola) i que seguirem.
Primer ens deixa al Morral Gran (és recomanable arribar fins la punta del cingle) i després ens porta al peu del Morral d'en Bens i més endavant al coll de Prunera.
Seguirem una mica més fins el proper turó de Prunera (el cim queda amagat per la vegetació) però uns metres més endavant hi ha una segona cota que és un bon mirador.
Tornarem al coll de Prunera i agafarem el camí que baixa fins a trobar una pista que ja no deixarem fins arribar novament a la Barata.
de la Barata a Can Pèlacs: 25mn
de Can Pèlacs al forn de calç: 10mn
del forn de calç a la cisterna i a Can Bufí: 05mn
de Can Bufí al puig Conill: 30mn
del puig Conill al Morral Gran: 30mn
del Morral Gran al turó de Prunera: 35mn
del turó de Prunera a la Barata: 40mn
També podeu seguir aquest itinerari i d'altres a:

Wikiloc - ruta La Barata-Arcada Petita-Puig Conill-Foradada de la Campana-Morral Gran-turó de Can Prunera - Matadepera, Catalunya (España)- GPS track